LENTVARIO LOPŠELIS-DARŽELIS

Dienos ritmas

Diena darželyje

07.00
Grupėse (šiltuoju metų laiku lauke) savo auklėtinių jau laukia mokytojos. Šis ankstyvas
laikas skirtas mėgstamiausioms jūsų vaikučių veikloms, individualiam darbui, užduotėlių
ar darbelių užbaigimui. Darželyje laukiami sveiki, gerai besijaučiantys vaikučiai. Kilus
įtarimui dėl vaiko sveikatos, mokytoja nedelsiant informuotų jus ir paprašytų pasiimti.
vaiką į namus.
Iki 9.00 val. praneškite (žinute ELIIS dienyne), jei vėluosite ar į darželį neatvyksite (dėl
įvairių aplinkybių).
Pirmoji bendra vaikučių veikla – ryto mankštelė. Ji ne tik formuoja taisyklingą laikyseną,
aktyvina širdies, kvėpavimo takų ir kitų organų darbą, bet ir sukuria žvalią nuotaiką,
reikalingą tolimesnei veiklai. Rytinė mankšta turi ir auklėjamąją naudą, nes reikalauja
tam tikrų valios pastangų, drausmina ir lavina dėmesį.

08.15 .– 08.30
Darželyje pakvimpa pusryčiais: gardžios ir maistingos košės, jogurtas su vaisiais,
omletas…Tai tik maža dalis iš 15 dienų valgiaraščio (pusryčiams, pietums ir vakarienei),
todėl maistas įvairus ir nesikartojantis. Jį gaminame darželio virtuvėje ir patiekiame tris
kartus per dieną. O kur dar vaisiai….mmm :)

1

09.00
Vaikučiai susirenka aptarti naujienų, papasakoti kaip jaučiasi. Visose grupėse įsisuka
,,Ryto ratelis“. Planuojama tolimesnė dienos veikla. Mokytojos suteikia naujos
informacijos, organizuoja ugdomąją veiklą, žadina vaikučių smalsumą ir suteikia visas
ugdymosi priemones. Įgūdžius lavinti padeda puikios, kokybiškos metodinės priemonės:
konstruktoriai, dėlionės, stalo žaidimai. Visos vaikams reikalingos priemonės yra
matomos ir lengvai pasiekiamos.
Priešmokyklinukams skirta interaktyvi lenta užsiėmimams suteikia žaismingumo,
šiuolaikiškumo ir spartos.

2

09.30
Metas įtvirtinti naujas žinias, o tai reiškia – žaisti. Per žaidybinę veiklą vaikai
tobulina komunikavimo, matematinius, sveikatos saugojimo, pažinimo, socialinius,
meninius gebėjimus. Žaidimo metu vaikai renkasi ką ir kaip žaisti, mokosi suprasti kito
norus, organizuoja veiksmus ir realizuoja savo sumanymus. Vaikai žaisdami įsivaizduoja,
fantazuoja, pasiskirsto vaidmenimis ir sukuria savo žaidimo taisykles. Tuo pat metu jie
mokosi bendravimo kultūros, drauge spręsti problemas, bendradarbiauti. Smalsumas
pažinti, paliesti ir išbandyti įdomias veiklas, verčia ieškoti atsakymų ir plėsti savo mažytę
patirtį
Mokytojos užduotis – siekti, kad vaiko diena būtų kuo įdomesnė, skatinti aktyviai
dalyvauti ugdymo procese skatinti padėti kiekvienam vaikui ugdyti komunikavimo,
matematinius, sveikatos saugojimo, pažinimo, socialinius, meninius gebėjimus.

3

Meninis ugdymas (muzikos užsiėmimai)
Sutartu laiku, du kartus per savaitę, visų grupių vaikučiai eina į salę. Tai laikas ir
galimybė pabūti muzikos, garsų iš šviesų pasaulyje. Muzikos kalba suprantama net
pačiam mažiausiam, dar nekalbančiam vaikučiui, todėl tokia svarbi jo tolimesniam
vystymuisi. Muzikuodami, šokdami, dainuodami, vaikai patiria ir išgyvena įvairias
emocijas, kurių negalėtų išreikšti savais žodžiais. Tai sudėtingas, bet smagus procesas:
ritmo pratimais vaikučiai lavina matematinius, koordinacinius gebėjimus. Grojant –
mokosi išreikšti save ir dirbti komandoje. Mokantis dainelių – lavina atmintį, tobulina
tartį. Šokis – padeda orientuotis erdvėje. Lietingą dieną, kuomet neišeiname į lauką,
vaikučiams smagu ,,nusikelti“ į kitą pasaulį. Interaktyvios grindys suteikia naujų pojūčių,
platų ugdomųjų žaidimų pasirinkimą.

4

Kūno kultūra (sporto užsiėmimai)
Du kartus per savaitę kūno kultūros užsiėmimų metu sudaromos sąlygos ugdytis
fizines kūno galias ir judesio kultūrą: gebėjimą laisvai, koordinuotai, įvairiais būdais
judėti, mokytis taisyklingai kvėpuoti. Vaikai išmoksta atlikti sportinius judesius: spirti,
atmušti, pagauti kamuolį ar šokinėjantį daiktą, keisti kryptį, tempą, greitį, jėgą, išlaikyti
pusiausvyrą. Aktyviai tenkina savo judėjimo poreikį: eina, bėga, šliaužia, ropoja, lipa,
šokinėja, vartosi, taip pat susipažįsta ir atlieka įvairius pratimus bei žaidimus su
priemonėmis: kamuoliais, lazdelėmis, šokdynėmis, juostelėmis, lankais ir kt. Žaidžia
supaprastintus ir ikimokyklinukams pritaikytus sportinius žaidimus (futbolą, trikrepšį),
varžosi su draugais sportinėse estafetėse.

5

11.00 val.
Darželio kieme jau suskamba vaikiškas juokas, paspirtukų ir mašinėlių bildesys. Visi
kieme. Grynas oras ir judėjimo laisvė! Nuostabus laikas, kai nevaržo sienos, o dūkti ir
bėgioti tiesiog privaloma  Jie taip ir daro, jūsų vaikai. Lipa, čiuožia, eina gaudynių,
stato smėlio pilis ar ,,kepa“ duonelę.

6

12.00-13.00 val. pietų metas.
Mintims ir kūnui jau reikia poilsio, todėl grįžus iš lauko, visi pietaujame. Pavalgius,
vaikučiai eina pogulio. Jaukiai sugulę klausosi mokytojos skaitomos pasakaitės ir
neužilgo sumiega. Miegas sugrąžins jėgas ir gerą nuotaiką.

7

15.00 val. vaikučiai keliasi. Diena persirito į antrą pusę.
15.30 val. neužilgo daugelis iškeliaus į namus, o dabar ant stalų, jau garuoja gardūs
pavakariai.

8

16.00- 17.30 val.
Dar kelios smagios valandos su draugais ir mėgstamais žaislais. Šį laiką, skirtą
žaidimams, vaikučiai planuoja savarankiškai. Mums, mokytojoms, belieka pasidžiaugti ir
stebėti, padėti ar patarti. Drauge paaugome ir tapome viena diena vyresni. Rytoj laukia
nauji darbai ir pramogos.

Iki rytojaus :)

Pagalba vaikams