LENTVARIO LOPŠELIS-DARŽELIS

Dienos ritmas

Bateliai
7.00 val. pradeda rinktis pirmieji darželinukai. Tėveliai, saugodami savo ir kitų vaikų sveikatą, atveda į darželį tik sveiką, gerai besijaučiantį vaiką. Kilus įtarimui dėl vaiko sveikatos, auklėtoja nedelsiant informuoja tėvus, prašydama pasiimti vaiką iš darželio. Po ligos į grupę vaikai grįžta su sveikatos pažyma.

Jei susirgote ar vėluojate atvesti savo mažylį iki 9 val. informuojate apie tai savo grupės auklėtoją arba tel. 8 528 28272.

Laukdami draugų, vaikai žaidžia pasirinktus žaidimus, bendrauja, kalbasi tarpusavyje ar su auklėtoja.
Stalo žaidimas
Vienas iš pirmųjų vaiko dienotvarkės elementų- ryto mankštelė. Ji ne tik formuoja taisyklingą laikyseną, aktyvina širdies, kvėpavimo takų ir kitų organų darbą, bet ir sukuria žvalią nuotaiką, reikalingą tolimesnei veiklai. Rytinė mankšta turi ir auklėjamąją reikšmę, nes reikalauja tam tikrų valios pastangų, drausmina ir lavina dėmesį.

8.00 – 8.30 val. pusryčių metas. Darželinukų maitinimui skiriamas ypatingas dėmesys. Valgiaraštis sudaromas 15 dienų, todėl maistas įvairus ir nesikartojantis. Maistas gaminamas darželio virtuvėje ir patiekiamas tą pačią dieną.

9.00 val. visi susirenka į dar vieną iš dienos ritmo dalių – ryto ratą, kuris suburia grupės ugdytinius bendrai veiklai, naujų įgūdžių įgijimui. Ryto rato metu visi kalbasi, planuoja tolimesnę dienos veiklą, dalijasi įspūdžiais. Vaikai klausosi grožinių kūrinėlių, eilėraščių, dainelių. Ryto ratas, priklausomai nuo vaikų amžiaus, nuotaikos trunka nuo 10 iki 20 min.

9.30 val. prasideda antroji vaikų veiklos dalis – žaidimas. Per žaidybinę veiklą ugdome komunikavimo, matematinius, sveikatos saugojimo, pažinimo, socialinius, meninius gebėjimus.
Vaikų ugdymas
Žaidimas vaikams yra vienas iš svarbiausių ir būtinų dienos ritmo elementų, kuris gali trukti apie vieną – pusantros valandos. Žaidimo metu vaikai renkasi ką ir kaip žaisti, mokosi suprasti kito norus, organizuoja veiksmus ir realizuoja savo sumanymus. Vaikai žaisdami įsivaizduoja, fantazuoja, pasiskirsto vaidmenimis ir sukuria savo žaidimo taisykles. Tuo pat metu jie mokosi bendravimo kultūros, drauge spręsti problemas, bendradarbiauti.

Auklėtojo vaidmuo – padėti kiekvienam vaikui surasti savo žaidimą, savo vietą žaidime, padėti vaikams pilnai įsitraukti į žaidimą.
Darbas su vaikais
Vaikams sudaromos sąlygos laisvai pasirinkti norimą veiklą: gali žaisti, piešti, lipdyti, aplikuoti, eksperimentuoti su įvairiomis medžiagomis, vartyti knygeles ir kt.

Visose grupėse sukurtos erdvės vaikų individualiai ir grupelių veiklai. Jos išdėstytos taip, kad netrukdytų laisvam vaikų judėjimui ir, kad žaisdami vienose ervėse, netrukdytų esantiems kitose. Visos vaikams reikalingos priemonės yra matomos ir lengvai pasiekiamos.
Vaikų žaidimai
10.00 – 11.00 val.
Pirmadieniais ir trečiadieniais darželio salėje vyksta kūno kultūros užsiėmimai. Juos veda auklėtoja metodininkė Ilona Zagurskienė.
Atsižvelgiant į vaiko fizinę sveikatą, kūno kultūros užsiėmimų metu sudaromos sąlygos ugdytis fizines kūno galias ir judesio kultūrą: gebėjimą laisvai, koordinuotai, įvairiais būdais judėti, mokytis taisyklingai kvėpuoti. Vaikai išmoksta atlikti sportinius judesius: spirti, atmušti, pagauti kamuolį ar šokinėjantį daiktą, keisti kryptį, tempą, greitį, jėgą, išlaikyti pusiausvyrą. Aktyviai tenkina savo judėjimo poreikį: eina, bėga, šliaužia, ropoja, lipa, šokinėja, vartosi, taip pat susipažįsta ir atlieka įvairius pratimus bei žaidimus su priemonėmis: kamuoliais, lazdelėmis, šokdynėmis, juostelėmis, lankais ir kt. Žaidžia supaprastintus ir ikimokyklinukams pritaikytus sportinius žaidimus (futbolą, trikrepšį), varžosi su draugais sportinėse estafetėse.
Kūno kultūra
Antradieniais ir ketvirtadieniais salėje vyksta muzikiniai užsiėmimai su visa grupe. Muzikavimas ne tik lavina vaiko muzikinius gebėjimus, bet ir daro įtaką visam vaiko asmenybės vystymuisi. Dainelių žodžių mokymasis vysto vaiko kalbą, besikeičiantis ritmas ugdo matematinį loginį intelektą. Muzikos klausymasis lavina vaizduotę, moko abstrakčiai mąstyti. Taip ugdomi ir socialiniai įgūdžiai, nes muzikuodamas vaikas mokosi išreikšti save ir dirbti komandoje. Labai svarbu, kad vaikai girdi gyvą muzikavimą.

Trečiadieniais ir penktadieniais su Kristina vaikai keliauja į „Spalvotąsias dirbtuvėles”. Piešimas vaikui reiškia tą patį kaip ir fizinė branda. Čia jie ne tik eksperimentuoja, kuria unikalius dailės darbelius, bet ir bendrauja, dalinasi emocijomis.
Piešimas
Nuo 11.00 val. Grynas oras ir judėjimo laisvė! Bėgdamas, lipdamas, čiuoždamas vaikas išbando savo kūną ir sužino jo galimybes. Įveikdamas kliūtis- įgyja pasitikėjimo savimi.
Vaikai gryname ore
12.00-13.00 val. pietų metas.
Pavalgius- pasakėlė prieš miegą ir poilsis. Vaiko augimui ir vystymuisi miegas labai svarbus. Darželyje daug veiklos, draugų, įspūdžių, todėl popiečio miegas sugrąžins jėgas ir gerą nuotaiką.

15.00 val. laipsniškas kėlimasis ir ruošimasis pavakariams.

15.30 val. pavakariai.
Trečiadienio ir ketvirtadienio popietę vaikai nuo ketverių metų amžiaus lanko anglų kalbos pamokėles su „Time4English” mokyklėle. Užsiėmimai yra žaismingi, interaktyvūs, kūrybiškai kviečiantys vaikus susipažinti su anglų kalbos pasauliu.
Penktadienio rytą salėje šeimininkauja mažieji šokėjai su vadove Saule.

16.00- 17.30 val. vaikai pasirenka veiklą, žaidimus. Atsisveikina su išeinančiais namo draugais. Auklėtojos išlydi vaikus, bendrauja su tėvais.
Auklėtoja su vaikais
Iki rytojaus :)